Baložu iela 27, Rīga, LV – 1048 T:67181931 pjms@riga.lv

Home » Par skolu » Metodiskā komisija “Mūzikas teorētiskie priekšmeti”

Metodiskā komisija “Mūzikas teorētiskie priekšmeti”

Jau kopš Pāvula Jurjāna mūzikas skolas dibināšanas mūzikas teorētiskie priekšmeti ir  stabila un pastāvīga vērtība katrā profesionālās ievirzes izglītības programmā.

Mūzikas teorijas zināšanas ir ļoti būtiskas profesionālās mūzikas izglītības ceļā un ir arī neatņemama sastāvdaļa katra instrumenta spēles apguvē. Dzirdes attīstības, mūzikas mācības un solfedžo nodarbībās tiek attīstīta atmiņa, ritma izjūta un dzirde. Mūzikas literatūras stundās audzēkņi tiek iepazīstināti gan ar latviešu, gan ārzemju komponistu daiļradi, kā arī ar dažādu laikmetu un stilu mūzikas valodas raksturīgajām iezīmēm.

Mūzikas toerētisko priekšmetu pedagogu un audzēkņu darbība skolas radošajā dzīvē ir diezgan plaša – tiek ņemta aktīva dalība skolas pasākumu rīkošanā, organizēšanā un vadīšanā (Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Rīgas Kultūras un tautas mākslas centrā Mazā Ģilde”). Tiek strādāts ar audzēkņiem, kuri tiek izvirzīti kā dažādu skolas rīkoto koncertu un konkursu pieteicēji. Pāvula Jurjāna mūzikas skolas audzēkņu komanda “Jurjānieši” regulāri piedalās arī teorijas konkursos, veltītos komponistu jubilejām.

Radoša sadarbība ar dažādām nodaļām veidojas skolas organizētajās vasaras nometnēs, kur bērniem ir iespēja ne tikai gatavot programmu koncertiem, piedalīties mākslas nodarbībās, bet arī nodarboties ar “ritmikas un solfedžo sakausējumu”. Gan maziem, gan lieliem patīk dziedāt un ritmizēt, zinot, ka par to neliks vērtējumu! Un vēl tā gaišā nojume!

Par ikgadēju tradīciju kļuvis absolventu albums “Muzikālā lādīte”, kurā savas pārdomas un emocijas pauž gan skolotāji, gan absolventi. Atvadoties no skolas, audzēkņi dalās savos iespaidos par noieto ceļu, bet pedagogi atceras kopā pavadīto dienu brīnišķīgākos mirkļus. Katru gadu ar “Muzikālās lādītes” plakātiem tiek izrotāta skolas lielā halle pirmajā stāvā. Šo brīdi ar nepacietību gaida gan audzēkņi, gan pedagogi.